DESCRIPCIÓ DEL CENTRE |
La missió de LOAPSI és oferir un espai per al
creixement personal, i treballar en la
millora de la qualitat de vida de nens, nenes, i adolescents amb necessitats educatives
especials, i/ o amb necessitats psicopedagògiques.
|
PROJECTE FORMATIU ALUMNAT EN PRÀCTIQUESDescripció dels objectius i activitats en les que l’estudiant participarà en el centre. Diferenciar per estudis |
Descripció de les competències específiques del títol a desenvolupar per l’estudiant en les pràctiques:Coneixement i comprensió dels processos d’ensenyament – aprenentatge i la seva incidència en la formació integral.Comprensió i valoració de situacions socials, culturals, econòmiques i polítiques per innovar en diversos àmbits educatius.Diagnòstic i propostes d’actuació de situacions complexes amb especial atenció a la diversitat i a la inclusió social.Habilitat en la recollida i interpretació de dades rellevants per emetre judicis reflexius sobre temes psicoeducatius i socials.Disseny i aplicació d’estratègies psicològiques, psicopedagògiques i logopèdiques en contextos educatius diversos.Disseny, implementació i avaluació de recursos didàctics en escenaris i amb persones diverses. |
Descripció de les competències transversals o generals a desenvolupar per l’estudiant en les pràctiques:Capacitat d’adaptació i aplicació del coneixement psicològic, psicopedagògic, logopèdic en diferents contextos educatius i formatius.Capacitat d’autoconeixement per el desenvolupament personal i professional.Adquisició de presa de consciencia dels fenòmens psicològics, psicopedagògics, logopèdics des d’una perspectiva interdisciplinar i intercultural.Capacitat de resolució de problemes educatius des d’una perspectiva multicultural i complexa.Desenvolupament d’una actitud innovadora en el processos educatius, formatius i professionals.Capacitat d’adaptació al canvi en la societat del coneixement. |
Descripció del perfil professional relacionat amb les tasques i competències que l’estudiant desenvoluparà durant les pràctiques:Observar, preguntar-se i despondre’s com a actituds, com a conductes.Autoavaluació i judici crític.Contextualització a l’entorn psicològic, psicoeducatiu i logopèdic.Integració i adaptació a la cultura organitzativa, a l’equip de treball i a l’alumnat.Entrenar l’autoconfiança, l’autonomia, l’autogestió i l’auto direcció.Potenciar l’accessibilitat als diferents recursos. |
Associació pel desenvolupament de les habilitats i capacitats cognitives, motrius i emocionals. Atención individualizada y en pequeños grupos, para niños, adolescentes y adultos