domingo, 25 de octubre de 2015

DESCRIPCIÓ DEL CENTRE



DESCRIPCIÓ DEL CENTRE
La missió de LOAPSI és oferir un espai per al creixement personal,  i treballar en la millora de la qualitat de vida de nens, nenes,  i adolescents amb necessitats educatives especials, i/ o amb necessitats psicopedagògiques.
Les accions que es duen a terme per assolir la missió són, en primer lloc, oferir teràpia reeducativa i terapèutica a nivell psicològic, logopèdic, psicopedagògic i psicomotriu; en segon lloc, el treball conjunt amb les famílies dels usuaris i les escoles,  i finalment, la promoció de la formació, experiència i recursos professionals en l'àmbit educatiu de les NEE i psicopedagògiques.

La visió de l'entitat és poder oferir els seus serveis a 50  o més usuaris, i difondre el seu treball a les escoles, EAPs (Equips d'atenció psicopedagògica) i hospitals infantils.
Així també continuar oferint un  centre de pràctiques a professionals relacionats amb la nostra pràctica diària.  (Graus, Postgraus i Màsters de les diverses universitats amb les especialitats de Pedagogía, psicopedagogía, psicología, psicomotricitat i logopedia). 

Els valors que impulsen a l'entitat són el respecte i l'acceptació de la diversitat,  la convicció que tots els nens i nenes poden desenvolupar les seves capacitats,  i millorar les seves limitacions. Un altre dels valors que inspira el nostre treball, és la cooperació i el treball conjunt, tant a nivell dels professionals de l'entitat, com en referència als actors que intervenen en l'educació de la infància i adolescència.
PROJECTE FORMATIU ALUMNAT EN PRÀCTIQUES
Descripció dels objectius i activitats en les que l’estudiant participarà en el centre. Diferenciar per estudis
 Descripció de les competències específiques del títol a desenvolupar per l’estudiant en les pràctiques:
Coneixement i comprensió dels processos d’ensenyament – aprenentatge i la seva incidència en la formació integral.
Comprensió i valoració de situacions socials, culturals, econòmiques i polítiques per innovar en diversos àmbits educatius.
Diagnòstic i propostes d’actuació de situacions complexes amb especial atenció a la diversitat i a la inclusió social.
Habilitat en la recollida i interpretació de dades rellevants per emetre judicis reflexius sobre temes psicoeducatius i socials.
Disseny i aplicació d’estratègies psicològiques, psicopedagògiques i logopèdiques en contextos educatius diversos.
Disseny, implementació i avaluació de recursos didàctics en escenaris i amb persones diverses.

Descripció de les competències transversals o generals a desenvolupar per l’estudiant en les pràctiques:
Capacitat d’adaptació i aplicació del coneixement psicològic, psicopedagògic, logopèdic en diferents contextos educatius i formatius.
Capacitat d’autoconeixement per el desenvolupament personal i professional.
Adquisició de presa de consciencia dels fenòmens psicològics, psicopedagògics, logopèdics des d’una perspectiva interdisciplinar i intercultural.
Capacitat de resolució de problemes educatius des d’una perspectiva multicultural i complexa.
Desenvolupament d’una actitud innovadora en el processos educatius, formatius i professionals.
Capacitat d’adaptació al canvi en la societat del coneixement.

Descripció del perfil professional relacionat amb les tasques i competències que l’estudiant desenvoluparà durant les pràctiques:
Observar, preguntar-se i despondre’s com a actituds, com a conductes.
Autoavaluació i judici crític.
Contextualització a l’entorn psicològic, psicoeducatiu i logopèdic.
Integració i adaptació a la cultura organitzativa, a l’equip de treball i a l’alumnat.
Entrenar l’autoconfiança, l’autonomia, l’autogestió i l’auto direcció.
Potenciar l’accessibilitat als diferents recursos.